Boldogság felé vezető út!

Boldogság felé vezető út!, Kérd és megadatik!

Boldogság felé vezető út!

Az elmúlt év nyarát könyvírással otthon töltöttem. Behúzódtam dolgozószobámba, a család többi tagja elutazott saját dolgait intézni, így napokig, sőt hetekig egyedül lévén megtehettem, hogy csak az írásra koncentráljak.

Sok-sok történet járt a fejemben és nehéz volt dönteni, mi az, amit leírjak! (Hogyan állj fel a padlóról? könyv kép és rendelés: https://kisbefektetoiklub.hu/blog/allj-fel-a-padlorol/ )

Most arról írok, ami kicsit más, mint a könyv témája, de mégis az! Boldogság

Hogyan lehet ez? Mindnyájan a boldogság kék madarát keressük életünk folyamán. Mindenkinek mást jelent boldognak lenni.

De hogyan érjük el?

Mi kell hozzá?

Mikor érjük el a boldogság érzetét?

Megannyi kérdés, amire egy egész könyv megírása is kevés volt. Úgy fejeztem be a könyv írását, hogy már tudom lesz folytatás.

Sokszor halljuk, hogy csak gondolni kell a céljainkra, majd az univerzum, beteljesíti vágyainkat! Boldogság

Csak olyannak kell vizualizálni magunkat, amilyenné válni szeretnénk. Ha van egy célunk, akkor csak vizualizáljuk a célt, és ez máris nagyban segíti a céljaink megvalósulását.

Esther és Jerry Hicks írt is erről, „Kérd és megadatik!” című könyvében!

Kérd és megadatik!
Kérd és megadatik!

Sajnos azonban ki kell ábrándítanom azokat, akik azt képzelik elég ennyi, nincs más teendő, mint elképzelni a szép és boldog jövőt, az meg jön, mert az Univerzum elrendezi. Meg kell mondanom, a kiindulás jó, de ezután jön a feladat, amit meg kell oldani! Boldogság

(Warren Buffett kép)

Évekkel ezelőtt abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy találkozhattam Warren Buffett-el, aki jelenleg a világ negyedik leggazdagabb embere és idén tölti be 91. életévét. Amikor találkoztam vele, megdöbbentem, hogy az öltözködésében, viselkedésében semmi nem utalt arra a mérhetetlen gazdagságra, amivel rendelkezik. A háza kerítésbejárója tárva-nyitva, szabadon be lehetett sétálni. Nincs szüksége testőrökre, ha megszólítják, megáll beszélgetni. A szomszédok szerint, 30 évvel ezelőtt költözött a házába, de azóta nem cserélt ki semmit benne.

10 éves korában a New York-i tőzsde egyik emberével vacsorázott, és ekkor döntötte el, hogy bármilyen munkája is lesz, az a pénz körül fog forogni.   

A boldogsagtervezes.hu oldalán találtam a következőket:

Lien Pham és Shelley Taylor a Kaliforniai Egyetem kutatói a kísérlet résztvevőit két csoportra osztották. Az egyik csoportnak azt a feladatot adták, hogy minden nap töltsenek el néhány percet azzal, hogy vizualizálják, a hamarosan eljövő vizsgán jó jegyet kapnak. A lehető legtisztább képet kellett alkotniuk arról, hogy mi a kívánt jegy, és milyen jól fogják magukat érezni, amikor beírják nekik. A másik csoport kontrol csoportként szolgált, nekik nem kellett semmit sem csinálniuk. A kutatók a vizsgáig nyomon követték, hogy ki mennyit tanul, ahogy azt is, hogy ki milyen jegyet szerzett végül a vizsgán. Az adatokból a következő felismerésre jutottak: a két csoport között jelentősek voltak az eltérések. A vizualizációs csoport kevesebbet tanult és rosszabb jegyet kapott, mint a kontrolcsoport. Ugyanakkor a vizualizációs csoportnak sokkal jobb lett a közérzete, és sokkal jobban érezte magát. Elsőre tehát úgy tűnik, az ilyen vizualizációtól ugyan jobban érezzük magunkat, de nem visz közelebb a célunkhoz, sőt…

Gabriele Oettingen és Thomas Wadden a Pennsylvania Egyetem kutatói is vizsgálódtak. A kísérletük alanyául fogyókúrás programban résztvevő túlsúlyos nőket választottak ki. Az egy évig tartó program közben folyamatosan arra kérték a résztvevőket, hogy képzeljenek el különböző étkezéssel kapcsolatos élethelyzeteket, amelyeket a kutatók adtak nekik, és írják le, hogy mit tennének. Például mit tennének, ha egy barátjuk áthívná őket estére, de a vendégségben előkerülne egy csodálatos torta. A résztvevőknek tehát vizualizálniuk kellett a helyzetet, minél pontosabban, minél részletesebben, és le kellett írniuk, hogy mit tesznek a vizualizációs „kisfilmjükben”. A kapott válaszokat eztán két csoportra bontották. Pozitívokra (pl. „Erőt vennék magamon, és elutasítanám a tortát, utána pedig erősnek és magabiztosnak érezném magam, hogy ez nekem megy.”) és negatívokra (pl. „Valószínűleg két kézzel esnék neki a tortának.”). Az egy évnyi munka után összevetették az eredményeket. A legnagyobb meglepetésre kiderült, hogy azok, akik inkább negatív dolgokról fantáziáltak, átlagosan 12 kilogrammal többet fogytak, mint azok, akiknek inkább pozitív fantáziájuk volt. Ez teljesen ellentmond a vonzás törvényének, mely szerint a pozitív gondolatok pozitív eseményeket vonzanak, a negatív gondolatok pedig negatív eseményeket. A legérdekesebb azonban az, hogy a kutatási eredményt számos különböző élethelyzetben is sikerült demonstrálni.

De ugyanez a helyzet a karrier vagy az üzleti siker kérdésében, amelyre a kutatócsapat egy másik, két éves tanulmánya mutatott rá. A kérdés tehát adja magát: vajon miért alakult rosszabbul azoknak az élete, akik pozitív helyzeteket vizualizáltak maguknak? Mi lehet az oka, hogy a célunk elérését a pozitív vizualizáció a negatívhoz képest látszólag inkább hátráltatja? A válasz talán egyszerűbb, mint gondolnánk. Akik rózsaszín felhőket és szivárványokat vizualizálnak maguknak, azok

  1. kisebb eséllyel tesznek szükséges mértékű erőfeszítést a céljaik megvalósításáért, hiszen a vizualizációjuk révén már kicsit meg is élték a sikert
  2. kevésbé felkészültek a célmegvalósítás rögös útján felbukkanó akadályokkal való szembesülésre, illetve azok leküzdésére.

Tehát ahelyett, hogy a célunk megvalósulását képzelnénk el, mi lenne, ha inkább azt a folyamatot vizualizálnánk, amellyel a célunkhoz jutunk?

Vagyis a célunkhoz elvezető cselekvések vizualizációja az igazán hatékony technika. A további kutatások pedig bemutatták, hogy ugyanez az eredmény várható az élet más területein is.

Képzeld el az odavezető utat!

A tanulság az, hogy bár a vizualizáció valóban hasznos eszköz, ha rosszul csinálod, akár hátráltathat is. Éppen ezért foglaljuk össze, hogy a kutatások alapján mik az igazán hatékony vizualizációs gyakorlat lépései:

  1. Képzeld el a célt, és képzeld el, milyen érzés lehet azt megszerezni! Egy picit kényeztesd magad az érzéssel, de semmiképpen se ragadj le itt, az a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz!
  2. Képzeld el a realitásoktól nem elszakadva, hogy milyen akadályokba ütközhetsz útközben, és hogy tudnád azokat legyőzni! Milyen nehézségekkel találkozol, hol hibázhatsz, hogyan hibázhatsz, stb.?
  3. Képzeld el, hogy miket kell megtenned a célod megvalósulása érdekében! Ha lehet, itt úgy vizualizálj, mintha egy kívülálló szemével látnád magad!

Ha csodálkozol, hogy az első lépés miért van benne, nos, önmagában ez a lépés kifejezetten káros. Sajnos sokan pusztán ezt csinálják. Ám a kutatások szerint – amelyeket már nem írunk le, így is hosszú lett a cikk – a képzelgés motiváló tud lenni, ha megfelelő realitásérzékkel párosul.

Ezért azt javaslom, hogy képzelje el mindenki, milyen életet él majd idős korában? Tegye ezt meg az ismerőseiről is, hiszen azok tekintetében kívülálló!

Mi az, amit tesz, vagy kellene tennie, hogy ne siralmas legyen majd az élete, annyi év után?

Ha úgy érzi, tennie kell valamit, beszélgessünk róla!

Ha megfelelő információkkal rendelkezik valaki, nem lesz vesztese az életnek!

Azok az emberek, akik velünk dolgoznak boldogságuk elérésén, már megtapasztalták milyen ez az érzés.

Jelentkezem egy díjmentes, kötelezettségmentes konzultációra

Kapcsolat, MNB

Elfogadom az adatvédelmi irányelveket.